Hieronder vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen van onze klanten.
Onderhoud is de sleutel voor een goed werkende machine. Om een goede kwaliteit te behouden, is het aangeraden om wekelijks een manuele cleaning uit te voeren op uw toestel. Via de Roland Maintenance Tutorials kan je de correcte procedure voor een onderhoud terugvinden. Zorg er tevens voor dat u de juiste profielen kiest – in Versaworks onder Quality - voor het type media dat u wenst te gebruiken. De printkwaliteit zelf kan ook aangepast worden. Zijn de problemen hiermee niet opgelost? Contacteer dan de Helpdesk van Quadient. |
Om te testen of uw netwerk compatibel is met een nieuwe Neopost frankeermachine van de IS-serie, volstaat het om de IP Checker te downloaden en te installeren. Na installatie kan u deze tool gebruiken. In het menu vindt u bij "Details" ook verdere specificaties zoals het IP-adres.
|
Met uw Is frankeermachine kan U gratis tot 10 verschillende berichten afdrukken naast de frankeerdatum. Klik hier om de handleiding te volgen.
Om een slogan of een logo toe te voegen, neem contact op met de klantenservice. |
U neemt het inktpatroon uit het toestel en reinigt beide inktkoppen met een vochtige doek. OPGELET: Steeds water gebruiken, nooit droog afvegen. Nooit schudden met het inktpatroon!!! |
U kan via de toets ‘MENU’ naar de optie ‘SUPERVISOR’ gaan en de supervisorcode (09430) ingeven. Kies vervolgens voor ‘STANDAARD GEBRUIKERSINSTELLINGEN’ en ga daarna naar ‘STANDAARD AFDRUKINSTELLINGEN’. In volgend menu kiest u voor ‘TOEVOEGEN SLOGAN’, waarna u de gewenste slogan kan kiezen. Om af te sluiten drukt u tweemaal kort na mekaar op de ‘STAND-BY’ toets. |
kan via de toets ‘MENU’ naar de optie ‘SUP.ERVISOR’ gaan en de supervisorcode (09430) ingeven. Kies vervolgens voor ‘STANDAARD GEBRUIKERSINSTELLINGEN’ en ga daarna naar ‘VOORKEUREN’. Selecteer de optie ‘TAAL’ en kies de gewenste taal. Om af te sluiten drukt u tweemaal kort na mekaar op de ‘STAND-BY’ toets. |
Raadpleeg het volgende document |
Indien u langer dan 6 maand geen verbinding maakt met de postserver, krijgt u deze melding te zien. U kan zonder probleem een oplading doorvoeren van 0 euro om dit probleem te verhelpen. |
Deze foutmelding kan simpel opgelost worden door een nuloplading door te voeren. Gebruik de toets met de geldbeugel om een bedrag van 0 euro op te laden. |
Deze melding heeft betrekking tot het tarief. U kan bij een aangetekende verzending bijvoorbeeld kiezen voor de extra dienst: ‘Bericht van Ontvangst’. Andere tarieven hebben geen bijkomende diensten. De machine zal in deze gevallen perfect functioneren, ondanks de boodschap ‘Geen Diensten’. |
U kan via de toets ‘MENU’ naar de optie ‘OLS’ gaan. Hier zal u kunnen kiezen uit drie mogelijke serveroproepen, in uw geval drukt u bij ‘UPLOAD STATS’ op OK. Nadat de statistieken zijn doorgestuurd naar de servers, kan u de frankeermachine opnieuw gebruiken. |
Hoogstwaarschijnlijk is uw saldo ontoereikend. Contacteer indien nodig Bpost via het volgende telefoonnummer: 02 201 11 11 |
Maak eerst het weegplatform leeg, druk op de toets ‘MENU’ en kies ‘INSTELLINGEN MACHINE’. Kies vervolgens ‘WP NULSTELLEN’ en bevestig met OK. |
Druk op de toets met de geldstukken. Kies vervolgens de tweede optie ‘KREDIET’. De machine zal u nu de pincode vragen om op te laden, geef deze in en bevestig vervolgens met OK. Hierna kan u het gewenste bedrag invoeren. De machine zal nu een transactie maken met de servers van Bpost. EXTRA INFORMATIE: Krijgt u de melding ‘BEDRAG NIE T TOEGELATEN’ , dan wil dit zeggen dat uw rekening niet voldoende geld bevat. Contacteer indien nodig Bpost via het volgende telefoonnummer: 02 201 11 11 |
kan via de toets ‘MENU’ naar de optie ‘SUPERVISOR’ gaan en de supervisorcode (09430) ingeven. Kies vervolgens voor ‘BEHEER JOBS’ en kies het gewenste jobnummer. Druk daarna ‘AANMAKEN’. Geef een naam in naar keuze. Kies achtereenvolgens de gewenste tekst, slogan, tarief en eventueel het departement. Om af te sluiten drukt u tweemaal kort na mekaar op de ‘STAND-BY’ toets. |
Alle benodigheden zijn beschikbaar online via onze eshop www.eshop.neopost.be . Verschillende producten zijn beschikbaar voor uw postkamer.
|
|
Druk op de toets met de geldstukken en kies de eerste optie ‘DEGR/PROGR TELLERSTANDEN’.
|
EXTRA INFORMATIE: Krijgt u de melding ‘BEDRAG NIE T TOEGELATEN’ , dan wil dit zeggen dat uw rekening niet voldoende geld bevat. Contacteer indien nodig Bpost via het volgende telefoonnummer: 02 201 11 11 |
Raadpleeg hiervoor de site van Bpost. |
Via mail naar info@neopost.be of myneopost.be |
Als u reeds een postchequerekening heeft, dan kan u kiezen voor oplading via Bpost bank. Maar …. 99% van de gebruikers maken gebruik van de tweede mogelijkheid, namelijk de transitrekening van Bpost om hun frankeerkrediet op te storten. Dit is een Bpost-rekening voor alle gebruikers van een frankeermachine. Bij de mededeling van uw overschrijving noteert u het inschrijvingsnummer van uw frankeermachine (dat begint met BD en staat op elke frankeerafdruk van uw machine) zodat Bpost weet voor welke frankeermachine die bepaalde storting bedoeld is. |
Stuur een mail naar finance@neopost.be met vermelding van het klantennummer en rekeningnummer waarop moet terugbetaald worden. |
Bezoek de website www.myneopost.be en geef links bovenaan uw gegevens in. |
kan via de toets ‘MENU’ naar de optie ‘SUP.ERVISOR’ gaan en de supervisorcode (09430) ingeven. Kies vervolgens voor ‘STANDAARD GEBRUIKERSINSTELLINGEN’ en ga daarna naar ‘VOORKEUREN’. Selecteer de optie ‘TAAL’ en kies de gewenste taal. Om af te sluiten drukt u tweemaal kort na mekaar op de ‘STAND-BY’ toets. |
Druk op de toets met de geldstukken en kies de eerste optie ‘DEGR/PROGR TELLERSTANDEN’.
|
Druk op de toets met de geldstukken. Kies vervolgens de tweede optie ‘KREDIET’. De machine zal u nu de pincode vragen om op te laden, geef deze in en bevestig vervolgens met OK. Hierna kan u het gewenste bedrag invoeren. De machine zal nu een transactie maken met de servers van Bpost. EXTRA INFORMATIE: Krijgt u de melding ‘BEDRAG NIE T TOEGELATEN’ , dan wil dit zeggen dat uw rekening niet voldoende geld bevat. Contacteer indien nodig Bpost via het volgende telefoonnummer: 02 201 11 11 |
Om te testen of uw netwerk compatibel is met een nieuwe Neopost frankeermachine van de IX-serie, volstaat het om de IP Checker te downloaden en te installeren. Na installatie kan u deze tool gebruiken. In het menu vindt u bij "Details" ook verdere specificaties zoals het IP-adres.
|
via de toets MENU |